Prowadzimy zapisy na diagnozę i terapię integracji sensorycznej oraz Trening Umiejętności Społecznych. Ostatnie wolne miejsca!
Zapisy : +48 732 691 585 lub e-mail: kontakt@tuiteraz-wyszkow.pl

Diagnoza logopedyczna

Zajęcia logopedyczne przeznaczone są dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz szkolnym, mającym trudności w prawidłowej artykulacji, sprawności aparatu artykulacyjnego i oddechowego, funkcji słuchowych oraz płynności mowy.

Warto skonsultować się z logopedą, gdy rodzice lub opiekunowie mają jakiekolwiek wątpliwości co do rozwoju mowy dziecka, nawet jeśli objawy nie są jeszcze bardzo wyraźne.

Wczesna diagnoza i interwencja mają kluczowe znaczenie dla skuteczności terapii.

Kiedy warto rozważyć taką wizytę?

Jeśli u dziecka obserwujemy:

Jak przebiega diagnoza?

Diagnoza logopedyczna składa się z trzech spotkań

Pierwsze spotkanie

Rozpoczyna się od szczegółowego wywiadu z Rodzicem dotyczącego rozwoju mowy dziecka oraz poznaniu zauważonych trudności.

Drugie spotkanie

Diagnoza dziecka

Trzecie spotkanie

Podsumowanie diagnozy i omówienie jej wyników, przedstawienie planu terapii oraz podjęcie decyzji o jej rozpoczęciu.

Co sprawdzamy podczas diagnozy?

Diagnoza logopedyczna obejmuje szczegółową ocenę rozwoju mowy, w tym analizę budowy i sprawności aparatu artykulacyjnego, funkcji oddechowych, artykulacyjnych, słuchowych oraz fonacyjnych. Sprawdzane jest również rozumienie mowy, zasób słownika czynnego i biernego dziecka adekwatnie do jego wieku.

Powyższe działania dają możliwość stworzenia szczegółowego planu terapii, skoncentrowanego na precyzyjnie określonych indywidualnych potrzebach dziecka.