Trening Umiejętności Społecznych
Trening umiejętności społecznych, to zajęcia przeznaczone dla dzieci od 4 roku życia, mające na celu rozwijanie kompetencji interpersonalnych, takich jak komunikacja, empatia, rozwiązywanie konfliktów oraz współpraca w grupie. Dzięki regularnym zajęciom dzieci uczą się lepszego rozumienia relacji społecznych i kontroli własnych emocji.
Nasze zajęcia prowadzone są w oparciu o szczegółowo opracowane plany terapeutyczne, których wdrożenie pomoże dzieciom praktykować nowe umiejętności w bezpiecznym środowisku. W efekcie, uczestnicy zyskują narzędzia niezbędne do skutecznego funkcjonowania zarówno w szkole, jak i w życiu codziennym.
Zajęcia są odpowiednie dla dzieci, które:
- mają trudności w koncentracji i skupieniu uwagi;
- mierzą się z trudnościami emocjonalnymi, takimi jak lęki, nerwice, impulsywność;
- posiadają diagnozę potwierdzającą zaburzenia rozwoju, tj. Zespół Aspergera, Autyzm, Zespół Nadpobudliwości i Deficytu Uwagi-ADHD lub kiedy zachodzi podejrzenie ich występowania;
- mają w radzeniu sobie ze stresem i frustracją;
- nie potrafią zaakceptować i stosować się do norm społecznych;
- mają trudności w samoregulacji emocji i zachowań;
- mają problemy adaptacyjne i trudności w relacjach społecznych;
- mają trudności w nauce wynikające z braku koncentracji lub nadpobudliwości;
- mają trudności w rozwoju emocjonalnym i społecznym;
- zmagają się z zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi;
- przejawiają lęk przed nowymi nieznanymi sobie sytuacjami;
- często reagują w sposób niewspółmierny do sytuacji.
Jak długo i często?
od 60 do 75 minut, raz w tygodniu.
Przez ile czasu?
Zajęcia prowadzone są w cyklu całorocznym.
Przystąpienie do grupy następuje po uprzedniej konsultacji rodzica oraz dziecka z psychologiem będącym osobą prowadzącą zajęcia. Spotkanie to ma na celu określenie trudności w zachowaniu dziecka oraz udzielenie wszelkich wyjaśnień i odpowiedzi nurtujących rodzica. Działanie to pozwoli na dobranie adekwatnej grupy do potrzeb dziecka .